13 september werden er 7 populieren gekapt op het Vossiusplein, omdat ze op omvallen stonden. Samen met de Bomenbond diende de wijkvereniging een zienswijze in op de aangevraagde kapvergunning. En dat heeft geholpen. Bij het verlenen van de kapvergunning zijn onze adviezen meegenomen. Onze wijk krijgt er 7 gelijksoortige bomen voor terug! Binnen een jaar zullen op dezelfde plek de volgende bomen worden terug geplant van dezelfde grootte:
- Wintereik, Quercus petraea
- Hopbeuk, Pstrya carpinifolia
- Witte els, Alnus incana
- Spaanse aak, Acer campestre
- Zoete kers, Prunus avium (twee keer)
- Veldiep, Ulmus minor reverti
Zie hieronder waar de bomen straks komen te staan!
Als wijkvereniging zijn we blij dat we bij konden dragen in het behoud van groen in onze wijk. Zie je zelf iets in je wijk, geef het aan ons door!
Getagged groen