Alles over uw wijk

De wijkvereniging en SOSMors hebben een bezwaar ingediend tegen de tijdelijke demping van de sloot bij het Shell-station aan de Plesmanlaan. De aannemer wil dat water tijdelijk dicht gooien als bouwterrein, maar het kost circa 40 jaar voordat alle biodiversiteit weer op hetzelfde niveau is, wanneer alles eerst gedempt is. Door het sluiten van een duiker aldaar zal de doorstroming ook worden gestopt met dit plan, waardoor de waterkwaliteit van het overige water in de omgeving slechter wordt. Ook zijn er allerlei beschermde diersoorten gevonden in de sloot die op de lijst van beschermde diersoorten staan, zoals het rietvoorntje. Genoeg reden om de aannemer aan te sporen om tijdelijke opslag van materiaal en gereedschap anders te organiseren.

Ons bezwaarschrift wordt op 6 juni bij het Hoogheemraadschap behandeld.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *