De gemeente Leiden haalt in het nieuwe jaar kerstbomen op. Elke wijk heeft een eigen ophaaldag. Op die dag kunnen de kerstbomen langs de straat worden gezet.
Op 7 januari haalt de gemeente kerstbomen op in de Lage Mors.
Bekijk hier het hele schema.
Als je buiten het centrum woont, kun je via de afvalapp een herinnering over de ophaaldag op je telefoon ontvangen.
Waar en wanneer zet ik mijn kerstboom neer?
Vanaf 8.00 uur rijden de wagens om de bomen op te halen. Zet je kerstboom dus vóór die tijd aan de straat.
Zet je kerstboom ‘s morgens neer bij de wijkcontainer voor restafval of op de plek waar de minicontainers altijd staan. Hierbij zijn er twee dingen belangrijk:
- Leg de kerstboom niet op de platen rond de containers, want dan kunnen deze niet geleegd worden.
- Verwijder de plastic pot als u een boom met kluit hebt (en gooi deze pot apart weg).
Boom eerder weg, of ophaaldag gemist?
Ophaaldag gemist? Of wil je je kerstboom eerder of later uit huis? Dan kun je hem iedere maandag tot en met zaterdag op afspraak afleveren bij de Milieustraat tussen 8.00 en 16.00 uur.
Of breng je boom naar de elektrische kerstbomenboot. Deze boot ligt afgemeerd: op 2 en 3 januari van 10.00 tot 15.00 uur passantenhaven Beestenmarkt.