De Leidse aikido-leraar Marc Jongsten is benoemd tot shihan, ofwel ‘meester leraar’. Deze titel krijgt hij toegekend door de Hombu Dojo in Tokyo. Shihan is binnen aikido de hoogste onderscheiding die een leraar kan behalen. Marc Jongsten ontvangt de titel vanwege zijn grote bijdrage aan de nationale opleiding van aikido-leraren. Ook bestaat zijn eigen aikido-school (dojo) deze zomer 30 jaar. De dojo is sinds vele jaren gevestigd in de sporthal in onze wijk aan de P.C. Hooftlaan. We feliciteren Marc met deze mooie mijlpaal in zijn carrière!
Lees hier het artikel op Sleutelstad.