Vattenfall heeft aangekondigd de bestaande warmtenetten niet uit te gaan breiden naar bestaande bouw. Dat was in de visie van de gemeente wel een van de meest voor de hand liggende oplossingen voor onze wijk (via WarmtelinQ). Een andere aanbieder dan Vattenfall zal alleen andere warmtebronnen kunnen gebruiken, dus ook geen aansluiting op het bestaande warmtenet kunnen maken. Er bestaan alleen geen andere plannen voor grote energiebronnen die woningen in onze wijk van warm water zouden kunnen gaan voorzien. Het wordt hiermee dus zeer zinvol om uit te zoeken welke mogelijkheden we dan wel hebben in onze wijk. In het najaar organiseren we hierover een nieuwe bijeenkomst. Laat jezelf niet in de kou zetten en denk mee.
Dat betekent: langer aan het gas.