Alles over uw wijk

Weet jij waar de warmte weglekt uit je huis? Met een warmtecamera ontdek je het. En als je dit toch onderzoekt, betrek dan meteen je buren! Die hebben eenzelfde soort woning, toch?

Tijdens een warmtewandeling gaat een groepje bewoners samen met een energiecoach van Energiek Leiden met een warmtecamera langs een aantal woningen. We bekijken de woningen aan de buitenkant door de warmtecamera. Zo is goed te zien op welke plekken in de woning warmte weglekt en welke plekken koel blijven. Dit geeft informatie over waar isolatie of het dichten van kieren nuttig is. Na afloop ontvangen de deelnemers de warmtefoto’s van hun woning. Voor iedereen in de straat met een vergelijkbaar huis is dan duidelijk waar de kansen liggen om te isoleren. Dat geeft weer mogelijkheden om samen collectief in te kopen en aan het isoleren te gaan.

Op één avond bekijken we zo’n 4 à 5 huizen dichtbij elkaar in de wijk. Per huis besteden we ongeveer 15 minuten.

We lopen door de wijk op 3 en 5 februari 2025.
Wil je dat we ook bij jouw huis langskomen? Meld je aan via event@wvlagemors.nl.

Op de avond zelf: stook je huis extra warm op de avond dat we langskomen. We zullen warme chocomel bij ons hebben, zodat iedereen buiten ook warm blijft.

Wil je nog meer weten over het verminderen van energieverbruik in je huis, vraag dan meteen de Energiekit aan!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *