Alles over uw wijk

Op zaterdag 26 april vond weer de een nieuwe editie van de Koningsmarkt in de Tesselschadestraat plaats. Met dank aan alle deelnemers die wat kwamen verkopen en iedereen die langskwam om een goede deal te scoren, was het weer één van de gezelligste dagen van het jaar in de Lage Mors. De zon scheen volop om de kraambouwers (stoere buurtbewoners) al vanaf vroeg in de ochtend te helpen om de goede sfeer op te bouwen. Dit jaar hadden we zelfs een stukje van de Jacob Catslaan in gebruik mogen nemen zodat er voor wel 60 kleedjes en 25 kramen plek was om alle waren uit te stallen!

Om klokslag 9.30 uur werd onder begeleiding van The Band of Liberation en de Oranjevereniging Leiden de Nederlandse vlag gehesen en opende onze nieuwe burgemeester Peter Heijkoop de Koningsmarkt. Hij liep langs elke kraam en kleedje, deed bijna mee aan de regentonactie en ging er zelfs vandoor met wat mooie nieuwe aanwinsten voor zijn kinderen. Een goed begin is het halve werk!

Hierboven een paar foto’s van de dag.
Mocht je een foto willen laten toevoegen of laten weghalen, laat het ons weten via email.

Centraal+ liep met Rudo Slappendel een rondje over de markt en interviewde een aantal mensen (vanaf 23 minuten 40 seconden): https://centraalplus.nl/2025/04/26/rudo-xl-koningsdag-2025/
En ook Sleutelstad heeft wat beelden van de ochtend op Instagram gezet: https://www.instagram.com/reel/DI5ye8cOkBJ/?igsh=dHdsMzVjM3h4aDFh

Zo kunnen we nog even nagenieten!

Met dank aan Claas Griffioen die via de Oranjevereniging Leiden de burgemeester weer de Koningsmarkt heeft weten laten openen en subsidie heeft geregeld om de Band of Liberation te laten spelen. En dank aan iedereen met een kraam of kleedje met wie we samen er weer een mooie Koningsdag in de Lage Mors van te hebben gemaakt! Tot volgend jaar!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *