Voortgang bouwproject Vondel en de Zwaan op het Motorhuisterrein
Zoals jullie weten zijn een aantal inwoners begonnen aan een zaak tegen het gemeentebestuur over het verlenen van een bestemmingsplanvergunning voor het bouwproject Vondel en de Zwaan op het Motorhuisterrein. Ze zijn niet tegen het creëren van meer woningen in de Lage Mors, zij zien dit zelfs als noodzakelijk. De bezwaren liggen in de hoeveelheid woningen (initieel 500 nu 576), de hoogte van de bebouwing tegenover de huizen aan de Gerard Brandtstraat (2x zo hoog) en te hoge bouw van de torens van het project (70 meter gepland; dit is 3 verdiepingen hoger dan Naturalis en 7 verdiepingen hoger dan het Heerema-gebouw).
Omdat de zaak loopt, kan er nu niet veel informatie worden gegeven. Wel kan gezegd worden dat de groep op stoom is en op koers ligt om de argumentatie met rapporten te onderbouwen. Deze rapporten zijn gemaakt met behulp van financiële en inhoudelijke ondersteuning van wijkbewoners. Veel dank aan al deze buurtgenoten!
Voortgang bouwplannen ROC, Gezondheidscentrum, Mercedesgarage en IJshal
De wijkvereniging en het actiecomité SOSMors hebben zich er bij het gemeentebestuur samen voor ingezet om een grotere rol te geven aan de buurt bij het bepalen van de invulling van de toekomstige bouwpercelen in de wijk. De gemeente heeft nu een participatieplan opgesteld voor het gebied waar nu het ROC, Gezondheidscentrum, Mercedesgarage en voormalige IJshal zich bevinden. In dit participatieplan zullen de mensen die het meest in de buurt wonen zoveel mogelijk betrokken worden. We hopen binnenkort het definitieve plan te krijgen en zullen deze op de website zetten. Mocht je vragen of opmerkingen hebben of willen meepraten, contacteer ons dan via wvlagemors.nl of SOSMors.nl.