Het was weer een heerlijk gezellige Koningsmarkt in de Tesselschadestraat afgelopen 27 april. De burgemeester begon zijn Koningsdag door Leiden zoals gewoonlijk in de Lage Mors. Onder begeleiding van de Band of Liberation werd de Nederlandse vlag gehesen en werden zowel het Wilhelmus als het Leids Volkslied uit volle borst door de aanwezigen meegezongen.
Inmiddels was het al lekker druk in de Tesselschadestraat en begin van de Jacob Catslaan. Dit jaar was de Koningsmarkt met bijna 100 kleedjes en ruim 25 kraampjes nog nooit zo vol. Er was dan ook een lange rij van tevoren om te horen waar iedereen zijn plekje kon hebben! Veel spulletjes wisselden van eigenaar, er was live muziek, je kon een henna-tattoo laten zetten en zelfs plantjes kopen of meedoen met een spel. De wijkvereniging had weer een heleboel regentonnen neergezet om met de actie “Ieder huis een regenton!” met korting te kunnen laten aanschaffen. Meedoen met de kortingsactie kan nog tot en met 9 mei.
Hieronder wat foto’s van de dag. Als je zelf nog leuke foto’s hebt, stuur ze naar ons op en we zetten ze erbij!
Sleutelstad heeft ook wat foto’s Koningsdag in de Lage Mors.