Alles over uw wijk

24 april heeft het college B&W het kaderbesluit ‘Groene lopers Leiden; Veilige straten, leefbare wijken, schone lucht en een vitale binnenstad’  vastgesteld. Hierin staat dat er in de Lage Mors zogenaamde ‘knip’ komt om sluipverkeer tegen te gaan. Lees hier ook het verslag van de avond. Dit sluipverkeer komt door het autoluw maken van de Leidse binnenstad. Wij hebben al een aantal gesprekken gehad met het team autoluwe binnenstad, omdat we graag willen dat hun plannen aansluiten aan alle andere verkeersplannen in onze wijk. Zoals de herinrichting van de Plesmanlaan, de herinrichting van de Dijkstraat en ons stokpaardje een Vondellaan naar de 30km/u. Wil je zelf meer lezen, kijk dan op de website van de gemeente.

Of kijk naar onze berichten over de autoluwe binnenstad:

2 reacties

  1. schandalig, knips in de lage mors een fatsoenlijke supermarkt in de wijk hebben we niet en als ik in de hoge mors naar de supermarkt ga moet ik parkeergeld betalen terwijl andere gemeentes vrij parkeer beleid hebben zoals Voorschoten, Leiderdorp en nog meer omliggende gemeentes, nee Leiden moet weer automobilist pesten, wat voor “mensen”
    zitten hier bij deze gemeente.

    1. Beste Rob, het is inderdaad jammer dat dit nodig is. Het komt vanwege het project Autoluwe binnenstad (om auto’s daar zoveel mogelijk te weren die natuurlijk dan uitwijken naar de wijken eromheen). In het kader van dat project gaat de Rijnzichtbrug afgesloten gaat worden voor autoverkeer en wordt er veel extra sluipverkeer in de wijk. Om dit extra (sluip)verkeer tegen te gaan heeft de gemeente bedacht dat op te lossen met knips (ofwel kentekenherkenningscamera’s) wat afgelopen jaar ook op o.a. de Langebrug is ingevoerd en waar de gemeente enthousiast over de werking ervan is. Ik zou zeker willen oproepen om naar de bijeenkomst te gaan op 7 juli, in Schouwenhove op de 11e etage van 18.30-21.00 uur.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *