Op 28 augustus jl. heeft SOS Mors een informatiebijeenkomst georganiseerd in Heerema om alle wijkbewoners te informeren over het bouwproject Vondel en de Zwaan dat op de plek zal komen waar nu het Motorhuis en het tankstation gevestigd zijn/waren. Bij de informatiebijeenkomst waren ruim 80 wijkbewoners aanwezig. Je kunt hier de presentatie terugkijken die gegeven werd.
Op 5 september hebben de wijkvereniging, SOS Mors en een aantal wijkbewoners ook ingesproken in de raadscommissie Stedelijke Ontwikkeling. Lees hier de tekst van de wijkvereniging. De raadsleden konden uit eerste hand horen welke zaken wij hopen dat zij zullen laten aanpassen in het ontwerp bestemmingsplan voor Vondel en de Zwaan. Afgelopen week hebben de politieke partijen en raadsleden hun technische technische kunnen inleveren over dit plan. Deze technische vragen worden op 1 oktober door de wethouder beantwoord in de raadscommissie Stedelijke Ontwikkeling. Vervolgens wordt het bestemmingsplan op 10 oktober in de gemeenteraad vastgesteld.
Wij zijn heel benieuwd wat iedereen in de wijk nog zou willen verbeteren aan het bestemmingsplan van Vondel en de Zwaan. Vul onze enquête in:
Klinkt als een goed plan en ook nodig voor de nieuwe generatie. Geen extra parkeerplaatsen nodig. Er is genoeg. Groen moet wel blijven. Geen verdere inspraak gewenst, ook door mijn medewijkgenoten, bouwen duurt al lang genoeg. Heel erg nimby gevoel
dank voor je reactie. Het is zeker goed dat er broodnodige woningen worden gebouwd. En daarbij wordt er ruimte gemaakt voor ongeveer 1000 extra woningen in het Vondelkwartier. Wij peilen graag hoe de wijk daarin staat. vandaar dat ‘niets’ ook een optie is in de enquête.
Goed initiatief om dit te peilen; ik zet de enquête ook wel in de buurtapp dat haalt meer uit denk ik. Goed dat er woonruimte in leiden gerealiseerd wordt maar de hoogte van de toren is te fors waardoor omliggende huizen er echt last van krijgen. Toegankelijkheid is ook belangrijk dus parkeergelegenheid is wel degelijk heel erg belangrijk. Denk hierbij niet alleen aan de gezinnen zelf maar ook hun bezoekers. Vwb groen: de druk op de huidige groenvoorziening is nu al te hoog. Met 1000 gezinnen is kortom extra groen noodzakelijk. Erg benieuwd wat er met deze enquete wordt gedaan.
Dankjewel we zijn blij dat je het wil delen in het de buurtapp. Wij zijn benieuwd hoe de buurt denkt over het plan. We zullen we resultaten publiceren op onze website.
ik heb de stellige indruk dat SOS mors gewillig wordt aangehoord maar dat onddanks alle welwillende en uitputtende inspanning die wij vanuit de betrokken wijk(en) leveren “men” de bezwaren en ook goede ideeen en gezond verstand inbreng stelselmatig negeerd. Ondertusssen gaat alles volgens de planning gewoon door. Dit gaat ten koste van de wijk en haar bewoners en deze blijven streaks met de puinhoop en wanhoop achter. Zoek het maar uit is de boodschap van de Gemeente? Dat kan toch niet waar zijn?
bedankt voor je reactie. 1 oktober zijn er door de raadscommissie kritische vragen gesteld over het plan. 10 oktober wordt in de gemeenteraad besloten of het bestemmingsplan wordt vastgesteld. SosMors zal zich blijven inzetten om een optimaal plan te krijgen voor deze locatie.
Er zou in de Lage Mors een supermarkt moeten komen, als de aantallen bewoners verdubbelen. Je moet nu naar een andere wijk voor een supermarkt, en vaak nog betalen voor een parkeerplaats.
Beste Ferdinand,
dank voor je reactie. De gemeente heeft al een paar keer aangegeven dat er geen supermarkt kan komen, omdat dat teveel concurrentie oplevert met de omliggende supermarkten. Wij vinden het ook belangrijk dat er voldoende voorzieningen komen voor de nieuwe en oude bewoners.